Založ si blog

Život je cesta…

 

V ten deň som sa vybral na výlet na Moravu do Ledníc. Zámocký park je veľký, mal som so sebou fotoaparát, a tak som chcel stihnúť prejsť, čo najviac a spraviť veľa fotiek. Bolo tam krásne, mohutné stromy objímali rozhorúčený vzduch, rozkvitnuté kvety lákali hmyz, slnko upieralo svoj zrak na každý krok, čo som urobil, odvšadiaľ sa ozýval spev vtákov, motýle dovolili turistom, aby videli ich páriace tance. Odrazu túto symfóniu prerušil zvuk prichádzajúcej smsky. Priateľka mi písala, že jej umrela babka…

         Po prvotnom šoku, som začal premýšľať nad tým, aký je život krehký, presne ako tie motýlie krídla. Kráčal som po dlhom chodníku. Aj naša Cesta životom je ako ten chodník. Na jej začiatku má človek najviac síl, no s pribúdajúcimi metrami z nich ubúda.

         Šliapal som ďalej, no veľmi pomaly. Zastavoval som sa každú chvíľu, aby som zachytil jedinečný moment, pominuteľný, a uložil si ho navždy do albumu tak, ako si ľudia uchovávajú krásne zážitky v pamäti. Vtáky mi krúžili nad hlavou a ja som myslel na to, akí sú voľní, ako sa pozerajú na svet s nadhľadom, dravce, bociany, kormorány…Lietali vo veľkých kružniciach, akoby svojimi veľkými krídlami chceli aspoň na sekundu zastrieť spaľujúci pohľad slnka. Keď sa im to nepodarilo, unavené oddychovali na stromoch. Jeden kormorán rozprestrel svoje krídla. Silueta jeho tela pripomínala kríž. Kríž, na akom sa Ježiš obetoval za nás, aby sme mohli kráčať po svojej Ceste za poznaním, za zistením kto vlastne sme.

         Onedlho som zbadal to, za čím som putoval. Predo mnou sa týčil vysoký Minaret. Koniec mojej cesty bol na dosah. Cesta životom je však oveľa náročnejšia. Šťastie sa strieda so smútkom, radosti so starosťami. Čo majú spoločné, je koniec. Každá cesta ho má. Sprevádza ho bilancovanie, pohľad do minulosti, čo všetko sme dosiahli, čo sme chceli a čo nestihli.

         Rozmýšľať o konci nie je najpríjemnejšia činnosť, uznávam. No zamyslieť sa nad tým, ako sa v budúcnosti dopracovať k šťastnému, môže byť užitočné. Naplánovať si svoju Cestu a zapísať si ju hlboko do srdca ako do mapy, aby som sa nestratil.

         Chcel by som, aby môj život odletel na krídlach staroby, v spánku, keď sa mi bude snívať o tom, aký som šťastný, o mojej žene, deťoch, vnúčatách…Až vtedy, keď si budem môcť povedať, že som niečo dokázal.

Krst knihy Vinohradnícke povesti

13.09.2012

Tento víkend sa bude niesť v znanemí Vinobrania v Rači. Tohtoročná slávnosť však bude ešte niečím výnimočná, najmä pre milovníkov literatúry. Zajtra, v piatok 14.9.2012 o 16.00h, sa v Obradnej sieni MsÚ Rača uskutoční krst knihy Vinohradnícke povesti, ktorej autarkami sú slovenská spisovateľka Zuzana Kuglerová a Dobroslava Luknárová. Všetci ste srdečne [...]

Až do konca

01.09.2012

všetko je v pohybe len skala je verná svojim koreňom do puklín zbiera čo ju tlačí a čaká vrásni sa dozrieva až nakoniec ukáže vlastnú tvár vrásky milencov prečítané do poslednej čiarky

Dvaja

31.08.2012

Čítajú si z očí na nábreží, kradnú sa svetu navzájom, pri nohách im plachá túžba leží, hľadá si u nich podnájom. V objatí sú pred všetkými skrytí, čas teraz plynie pomaly, v noci svoje nesplnené city na brehu rieky nechali.

požiar, václavské námestie, praha

Na Václavskom námestí horelo, dym bolo vidieť z celej Prahy

28.03.2024 14:21

Do nemocnice previezli jedného muža, ktorý sa nadýchal splodín.

Čína Filipíny Juhočínske more lode

Čína a Filipíny sa vzájomne obvinili z eskalácie napätia v Juhočínskom mori

28.03.2024 14:07

Loď čínskej pobrežnej stráž v sobotu zablokovala filipínske zásobovacie plavidlo, poškodila ho vodným delom a zranila pri tom troch filipínskych vojakov.

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.

martins

Svet veršov a fotografie ma pohltil pred niekoľkými rokmi a odvtedy som ich dobrovoľným "väzňom". Prostredníctvom nich vyjadruje moja duša pocity...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 154
Celková čítanosť: 417900x
Priemerná čítanosť článkov: 2714x

Autor blogu

Kategórie