Založ si blog

Ako som šiel fotiť alebo nepobozkaný Napoleon

 

Ako som šiel fotiť alebo nepobozkaný Napoleón

 

 

 

Ako ste si mohli všimnúť, fotenie je moja obľúbená činnosť. Vždy, keď mám príležitosť a počasie mi aspoň trochu praje, vyberiem sa von a fotím ako blázon. Je mi jedno či kvety, hmyz, krajinky, ľudí alebo architektúru. Všetko má niečo do seba svojou jedinečnosťou.Hlavne_Sq_Napoleon_by_Juraj_Melus

         Táto príhoda sa odohrala v lete pred dvomi rokmi. Vonku bolo krásne, tak som sa vybral do mesta, že pofotím jeho staručké historické centrum. Naviac, pouliční umelci mali ukázať  čo to zo svojho remesla v rámci letnej fiesty. Mesto bolo preplnené, ulice praskali vo švíkoch. Zo všadiaľ sa ozývala spleť cudzích jazykov, čo svedčilo o tom, že tam bolo viac turistov ako domácich.

Ako zázrakom som natrafil na prázdnu lavičku, tak som si rýchlo šiel sadnúť. Všade sa fotili turisti, no zaujala ma lavička, o ktorú bol opretý Napoleón – pravdaže nie skutočný, ale jeho socha. Vedľa neho sedela žena a jej manžel (teda aspoň som tak dedukoval) stál oproti s foťákom v ruke a chystal sa ju odfotiť. Všimol som si, že niečo gestikuloval. Z jeho náznakov som pochopil, že chce, aby žena naznačovala, že bozkáva Napoleóna. No ona to dosť dlho nevedela pochopiť. Medzitým si na lavičku sadol neznámy muž, ktorý si zjavne nevšimol, že lavička je akurát objektom fotografovania. Medzičasom žena porozumela, čo od nej jej manžel chcel, no neznámeho nezaregistrovala. Otočila sa, že pobozká Napoleóna, keď tu perami narazila na líce neznámeho muža. Mali ste vidieť ako v tej chvíli očervenela. Neznámy sa na ňu prekvapene pozeral, nevedel, čo sa deje. Netrvalo dlho a žena vysvetlila „pobozkanému“, že šlo o nedorozumenie. Spolu sa na tom zasmiali a muž odišiel.

         Manžel zahanbenej podišiel k lavičke a ukazoval jej záber, ktorý spravil. Keď sa začali hurónsky smiať, dovtípil som sa, že na fotke je zachytený inkriminovaný moment. Odniesli si tak so sebou zvečnenú zábavnú príhodu.

Krst knihy Vinohradnícke povesti

13.09.2012

Tento víkend sa bude niesť v znanemí Vinobrania v Rači. Tohtoročná slávnosť však bude ešte niečím výnimočná, najmä pre milovníkov literatúry. Zajtra, v piatok 14.9.2012 o 16.00h, sa v Obradnej sieni MsÚ Rača uskutoční krst knihy Vinohradnícke povesti, ktorej autarkami sú slovenská spisovateľka Zuzana Kuglerová a Dobroslava Luknárová. Všetci ste srdečne [...]

Až do konca

01.09.2012

všetko je v pohybe len skala je verná svojim koreňom do puklín zbiera čo ju tlačí a čaká vrásni sa dozrieva až nakoniec ukáže vlastnú tvár vrásky milencov prečítané do poslednej čiarky

Dvaja

31.08.2012

Čítajú si z očí na nábreží, kradnú sa svetu navzájom, pri nohách im plachá túžba leží, hľadá si u nich podnájom. V objatí sú pred všetkými skrytí, čas teraz plynie pomaly, v noci svoje nesplnené city na brehu rieky nechali.

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

martins

Svet veršov a fotografie ma pohltil pred niekoľkými rokmi a odvtedy som ich dobrovoľným "väzňom". Prostredníctvom nich vyjadruje moja duša pocity...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 154
Celková čítanosť: 417896x
Priemerná čítanosť článkov: 2714x

Autor blogu

Kategórie