Založ si blog

Archív: október, 2010

Chránená

Zapíšem ťa do Červenej knihy, vzácne sú mi chvíle v tvojich očiach, keď sa nekonečno schúli v dlani, pohltíš ma ako krutý močiar. Nechcem stratiť pravidelný rytmus, ukladám si bozky do zásoby, mesiac našiel svoju správnu veľkosť, našu cestu za poznaním zdobí.

Pokračovanie článku

Vtápame sa…

Vlasy nosíš vo vrkoči, chceš mať hlavu pod kontrolou, keď sa s nami všetko točí, ovládaš ma svojou vôľou. Vtápame sa do asfaltu, potajomky, salto k saltu, zostanú v nás večné stopy, ktoré život neroztopí.

Pokračovanie článku

Nič ma neochráni…

Ani noc sa nevie ukryť pred mrazivým ostrím, odhaľuje nahú šiju, achilovku kostry. Ráno bolí každý pohľad na odkryté rany, októbrové slzy pália, nič ma neochráni…

Pokračovanie článku

Kto sme a v čom sa líšime od zvierat?

Kto je človek a čím sa odlišuje od zvierat? Takáto a jej podobné otázky vŕtajú ľuďom v hlavách už oddávna. Iný názor na to majú etológovia, iný kresťania, každý z nás má však svoju predstavu o tom, kto sme. Je človek človekom hneď po narodení alebo sa ním stane až postupom času, vplyvom učenia a výchovy? Trochu netradične prirovnám novorodeniatko […]

Pokračovanie článku

Brieždenie

Chvíle sa lámu ako vlny o skaly v mrazivom prieniku odkrytých starostí, brieždenie otáľa… chráni ho však prezumpcia neviny.

Pokračovanie článku

Nedeľná báseň: Úsmev

V matkinej kolíske oberá teplo, unavené okolím nachádza istotu, v pohľade presvitá odveká potreba cítiť, že všetko sa začína úsmevom.

Pokračovanie článku

Osudový rezbár

Zubnou niťou čistím zbytky minulého piatka, nechcem myslieť na výčitky, keď ma zima hladká. Sklamaním sa stráca zo snov vytúžená kresba, neriadi sa podľa osnov osudový rezbár.

Pokračovanie článku

Nedeľná báseň: V tvojich stopách

Stratil som svoje topánky v tvojich krehkých stopách, keď si ma šteklila v žalúdku, súmrak na nebeskú klenbu klopal, šepkala si tajne listom, aby mi neskryli cestu. Kráčam s tebou po tom istom chodníku, v šuchotaní briez… bosý cítim tvoju túžbu, tak ma láska vzkries.

Pokračovanie článku

Rôzne možnosti

Pred tisíc rokmi mali ľudia úplne iné starosti ako dnes. Lovili zver, aby prežili. Teraz robíme všetko preto, aby sme získali peniaze. A peniaze sú stres. Voľakedy stačilo zasiať obilniny, zeleninu, oštepom či lukom zasiahnuť zajaca a o potravu bolo postarané. Aj to si vyžadovalo okrem priaznivého počasia, isté zručnosti, ale naučiť sa ich bolo oveľa jednoduchšie […]

Pokračovanie článku
Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

Rusi postupujú - na ruskom území. Partizáni odhalili podstatnú slabosť Moskvy

18.03.2024 13:00

Aj keď tieto akcie majú malý vojenský význam, odhalili slabosť ruských síl, píše poľský analytik.

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

Korčok - Pellegrini: Prezidentskí kandidáti po prvý raz zoči-voči

18.03.2024 20:00

Favoriti predvolebných prieskumov sa stretli v prvom priamom predvolebnom dueli.

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

Čo sa dialo po prvom dueli prezidentských kandidátov: Korčok hovoril o čudnej kampani, Pellegrini sa porovnával s Bidenom

19.03.2024 00:51

Pravda sledovala zákulisie prvej debaty dvoch najpopulárnejších uchádzačov o prezidentský post

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

Žilinka prerozdelil prokurátorov, Lipšic ide na legislatívny odbor

18.03.2024 14:55

Prokurátori ÚŠP si prevzali dekréty o ich zaradení na jednotlivé GP SR, kde budú pôsobiť po zrušení špeciálnej prokuratúry.

martins

Svet veršov a fotografie ma pohltil pred niekoľkými rokmi a odvtedy som ich dobrovoľným "väzňom". Prostredníctvom nich vyjadruje moja duša pocity...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 154
Celková čítanosť: 417608x
Priemerná čítanosť článkov: 2712x

Autor blogu

Kategórie