Založ si blog

Dobre vidíme iba srdcom…

malyprinc

Stmieva sa čoraz skôr. O to rýchlejšie, keď je zamračené ako dnes. Obloha sa zmenila na výkres obliaty vodou, v ktorej niekto umyl štetec od čiernej a tmavomodrej farby. Takto asi vyzerajú bielučké šaty nevesty po tom, čo v nich spadla do mláky. Do takej na kraji cesty, ktorú rady navštívia kolesá ženúceho sa auta po meste. Nič radostné…

Z kuchyne ku mne dolieha zvuk žmýkajúcej práčky. Predstavujem si, ako by som sa asi cítil na mieste prádla točiaceho sa v jej bubne. Možno by to bol podobný pocit, aký práve zažívam. A to ani nie som opitý, ani mi nik nevrazil. Teda až na občasné facky od života.

Zapol som svetlo, nech trochu vidím na svet, keď si už to slnko odišlo na dovolenku. Žiarovky ma zachránili. Už nezaspím v stmievajúcej sa izbe.

No aj keby tu svietilo tisíc luxov, nezbadal by som, čo je najdôležitejšie, lebo dobre vidíme iba srdcom. To hlavné je očiam neviditeľné. Už o niekoľko hodín však zhasnem všetky lampy. Noc rozprestrie svoj plášť nad ospalými očami, ale ja spať nebudem. Pozriem sa na tmavé nebo a budem hľadať žmurkajúcu hviezdu, planétu Malého princa, ktorá je pre každého len jediná. Medzi miliónmi ostatných ju však nenájdem, veď dôležité veci sú pred očami skryté. Vidíme ich iba srdcom. A tá moja hviezda žiari hlboko v ňom…

Krst knihy Vinohradnícke povesti

13.09.2012

Tento víkend sa bude niesť v znanemí Vinobrania v Rači. Tohtoročná slávnosť však bude ešte niečím výnimočná, najmä pre milovníkov literatúry. Zajtra, v piatok 14.9.2012 o 16.00h, sa v Obradnej sieni MsÚ Rača uskutoční krst knihy Vinohradnícke povesti, ktorej autarkami sú slovenská spisovateľka Zuzana Kuglerová a Dobroslava Luknárová. Všetci ste srdečne [...]

Až do konca

01.09.2012

všetko je v pohybe len skala je verná svojim koreňom do puklín zbiera čo ju tlačí a čaká vrásni sa dozrieva až nakoniec ukáže vlastnú tvár vrásky milencov prečítané do poslednej čiarky

Dvaja

31.08.2012

Čítajú si z očí na nábreží, kradnú sa svetu navzájom, pri nohách im plachá túžba leží, hľadá si u nich podnájom. V objatí sú pred všetkými skrytí, čas teraz plynie pomaly, v noci svoje nesplnené city na brehu rieky nechali.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Thunbergová

Švédska prokuratúra obvinila Gretu Thunbergovú z občianskej neposlušnosti

23.04.2024 19:35

Súdy v minulosti už dvakrát uložili celosvetovo známej aktivistke pokutu za občiansku neposlušnosť na klimatických protestoch.

R1 BB - Slovenská Ľupča, kameň, poklepanie

Odštartovali výstavbu dôležitej cesty na R1. Šoféri sa však na tri roky musia obrniť trpezlivosťou

23.04.2024 18:52

Preťažený úsek, na ktorom pomerne často dochádzalo aj k nehodám, sa konečne skvalitní. Nová štvorprúdová rýchlostná cesta by mala byť hotová do dva a pol roka.

martins

Svet veršov a fotografie ma pohltil pred niekoľkými rokmi a odvtedy som ich dobrovoľným "väzňom". Prostredníctvom nich vyjadruje moja duša pocity...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 154
Celková čítanosť: 419732x
Priemerná čítanosť článkov: 2726x

Autor blogu

Kategórie